info@humaclinic.com

Penis Eğriliği

Penis Eğriliği (Peyronie) Nedir?

Penis eğriliği : sebebi bilinmeyen nedenlere bağlı doğuştan,ya da ergenlik dönemi ve sonrasında cinsel ilişki esnasında oluşan travmalar sonucu gelişebilen, cinsel  hayat kalitesini ciddi şekilde etkileyen ürolojik bir rahatsızlıktır.

Her erkekde peniste15-20 derece yukarı,aşağı ya da sağa ve sola eğrilik görülebilir; Bu derece eğrilikler cinsel ilişki esnasında sıkıntı yaratmaz. Görünüş olarak normal kabul edilir. Bu derecelerin üzerinde olan eğriliklerde mutlak tedavi gerekir. Günümüze kadar birçok tedavi alternatifi geliştirilmekle beraber ilaç ya da medikal tedaviler ile çok fazla yol alınamamıştır.

Günümüzde penis eğriliklerinde kullanılan en güncel cerrahi dışı yöntem  ESWT tedavisidir. Ses dalgaları kullanılarak yapılan 12 seanslık bir tedavi sürecinde peniste eğriliğe sebep olan sertlik ya da plak yok edilmeye çalışılarak eğrilik düzeltilmektedir. Tedavinin başarı oranı %70 seviyesindedir. Yan etkisi olmayan, hastanın hayat kalitesini değiştirmeyen başarılı bir tedavi yöntemidir.

ESWT tedavisinde başarı sağlanamayan olgularda Mutluluk aşısı uygulaması yapılabilir ve güncel başarı oranları oldukça iyi bir tedavi yöntemidir. Sertliğin,plağın, eğriliğin olduğu bölgeye yapılan 3 seans Mutluluk aşısı tedavisi ile çok iyi sonuçlar elde edilmektedir.
Bu tedavi alternatiflerden cevap alınamayan olgularda son tedavi seçeneği cerrahi girişimdir. Cerrahi tedavi ve gelişen cerrahi tekniklerle %90-100 arasında başarı elde edilebilmektedir.

Görüşme Başlat
Huma Clinic
Merhaba,
Sizlere nasıl yardımcı olabiliriz ?